Vodopády Giessbachfälle – 14 vodopádů v jednom

Vodopády Giessbachfälle (Giessbach Waterfall) – celkem 14 kaskád s převýšením cca 400 metrů u nádherného jezera Brienzersee (Brienz). Nenechte si ujít krásnou procházku kolem 14ti vodopádů.

Vodopády Giessbachfälle – Poloha

Z hlavního města Švýcarska Bern pojedete necelou hodinu a urazíte necelých 80 km. Po dálnici A6 pojedete směrem na Thun, Spiez a podél jezera Thunersee k městu Interlaken. Za Interlaken pojedete podél jezera Brienzersee po dálnici A8. Vzhledem k tomu, že dálnice A8 vede v místě, kam potřebujete tunelem, tak vodopád neuvidíte i když budete jen kousek od něj. Projedete kolem a vrátíte se zpět na parkoviště (GPS souřadnice: 46.7346861N, 8.0262992E). Vzhledem k oblibě místa je parkoviště placené.

Další možností jak se dostat k vodopádu je loďka z Brienzu. Zde můžete zaparkovat kousek od lodního terminálu a přes letní sezónu odtud přijíždí mnoho lodí denně. Jde sice o docela drahou jízdenku, ale zase na okolní krajinu včetně rokle s vodopády z hladiny jezera stojí zato.

Trasa nahoru podél vodopádů

Procházka kolem vodopádů k vesnici Axalp – Během asi hodinu a půl dlouhé trasy kolem vodopádů projdete ty nejlepší vyhlídková místa. Krom kaskád padající vody, uvidíte rokli, kterou zde řeka Giessbach vytesala do skal a také nádherné jezero a okolní hory. Cestou dvakrát přejdete most přes řeku a krásných výhledů bude tolik, že si raději rezervujte více času.

Cesta až do vesnice Axalp má cca 5 km a zdoláte převýšení asi 1000 výškových metrů. Nemusíte však chodit až do Axalp. Poslední vodopád minete někdy ve dvou třetinách trasy.

Pro cestu zpět můžete zvolit sice jinou cestu, ale myslím, že budete rádi, že si můžete všechny krásy řeky Giessbach vychutnat znovu.

Vodopády Giessbachfälle – Nejlepší čas pro návštěvu

Vodopády obecně mají největší průtok vody na začátku jara, kdy taje sníh z hor nad vodopády. Zdejší vodopády mají své kouzlo i na podzim, kdy se okolní stromy vybarví snad do všech barev a vykreslí tak nádhernou scenérii. V zimě zde můžete obdivovat doslova ledové království.

Výlety v blízkém okolí

Údolí Lauterbrunnen – 72 vodopádů, nádherné údolí, které je obecně považované za jedno z nejkrásnějších na světě. Údolí se nachází asi 40 km od Geissebachu a asi 15 km na jih od města Interlaken. Podrobný článek o údolí Lauterbrunnen.

Nejstarší lanovka ve Švýcarsku – tato lanovka nebo spíš vláček se nachází přímo pod vodopádem a spojuje přístav Geissebach a hotel, který můžete vidět z mnoha míst rokle řeky Giessbach. Díky lanovce překonáte asi 100 metrů převýšení, pojedete asi 2 metry za sekundu, což znamená asi 5 minut celkem. Lístek na lanovku stojí 5 CHF (jen nahoru) a pro děti do 12ti let je lanovka zdarma.

www.Anglina.uNas.cz

www.Panda1709.com

1 komentář: „Vodopády Giessbachfälle – 14 vodopádů v jednom

• Říjen 8, 2019 (12:54 pm)
    Permalink

lanovka je tedy docela drhá … lepší by bylo jít pěšky